Zuid-Koreaans filmmaker Hong Sangsoo waagt zich voor de afwisseling eens niet aan het verhaal over een huichelende filmmaker, maar richt ditmaal zijn pijlen op de literair uitgever Bongwan

Door een onfortuinlijke samenloop van omstandigheden treft Bongwans vrouw hem met zijn nieuwe assistente Areum op kantoor. Zijn vrouw vermoedt overspel, maar de realiteit is complexer. Bongwan ging vreemd met een vorige assistente, die kortgeleden is vertrokken. Ook al spint hij een web aan leugens om zijn eigen hachje te redden, de argwaan blijft. Deze man is niet te vertrouwen.

Net zomin is de structuur van deze film zomaar te vertrouwen. Hong schakelt op onvoorspelbare wijze door ruimte en tijd om de weemoedige herinneringen van Bongwan aan zijn geliefde assistente te verbeelden. Kijken naar The Day After vergt dus eenzelfde soort achterdocht als luisteren naar de leugens van Bongwan: ergens valt een kern van waarheid te bespeuren, maar een scherp oog is nodig die te herkennen.

Vanaf 8 augustus 2019 is THE DAY AFTER (GEU-HU) te zien in de filmtheaters.

filmaffiche day after

Zuid-Korea; 2017; zwart-wit; 92 minuten; Koreaans gesproken; Nederlands ondertiteld.

Credits

Regisseur:
Acteurs: Kwon Haehyo, Kim Minhee, Kim Saebyuk, Cho Yunhee, Ki Jubong, Park Yeaju, Kang Taeu
Productie: Kang Taeu
Camera: Kim Hyungkoo
Montage: Hahm Sungwon
Awards: Cannes Competition 2017: ICS award for Best Actress
Scenario: Hong Sangsoo

Over de regisseur:

Hong Sang-soo (1960, Seoul) studeerde film aan de Chungang Universiteit waarna diploma’s volgden van het California College of Arts and Crafts en het Art Institute of Chicago. Zijn debuutfilm THE DAY A PIG FELL INTO THE WELL uit 1996 werd alom geprezen en onderscheiden. In de elf films die daarna in rap tempo volgden, toont Hong zich een groot onderzoeker van de verborgen complexiteit van zijn filmkarakters. Favoriete thema’s zijn seksuele frustraties, sociale onkunde en het egoïsme van de Koreaanse man. Hong bezit een zeer eigen filmtaal en is een van de meest gevestigde filmauteurs binnen de Koreaanse cinema. Filmografie:

1996: THE DAY A PIG FELL INTO A WELL (Tiger Award, 26th International Film Festival Rotterdam)
1998: THE POWER OF KANGWON PROVINCE (Un Certain Regard, 51st Cannes Film Festival)
2000: VIRGIN STRIPPED BARE BY HER BACHELORS (Un Certain Regard, 53rd Cannes Film Festival)
2002: TURNING GATE (40th New York Film Festival)
2004: WOMAN IS THE FUTURE OF MAN (Competition 57th Cannes Film Festival)
2005: A TALE OF CINEMA (Competition 58th Cannes Film Festival)
2006: WOMAN ON THE BEACH (Panorama 57th Berlinale)
2008: NIGHT AND DAY (Competition 58th Berlinale)
2009: LIKE YOU KNOW IT ALL (Director’s Fortnight, 62nd Cannes Film Festival)
2010: HAHAHA (Prix Un Certain Regard, 63rd Cannes Film Festival)
2010: OKI’S MOVIE (Orizzonti Closing, 67th Venice Film Festival)
2011: THE DAY HE ARRIVES (Un Certain Regards, 64th Cannes Film Festival
2012: IN ANOTHER COUNTRY
2013: NOBODY’S DAUGHTER HAEWON
2013: OUR SUNHI
2014: HILL OF FREEDOM
2015: RIGHT NOW, WRONG THEN
2016: YOURSELF AND YOURS
2017: THE DAY AFTER
2017: CLAIRE’S CAMERA
2017: ON THE BEACH AT NIGHT ALONE
2018: GRASS
2018: HOTEL BY THE RIVER

THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU) THE DAY AFTER (GEU-HU)

De pers over THE DAY AFTER (GEU-HU)

0

Begin met typen en druk op enter om te zoeken